Výlet mladých hasičů - Brada - 1. - 8.8.2015

09.08.2015 14:10

Ve dnech 1. - 8. Srpna se konal výlet pro mladé hasiče.

Odjíždělo se v sobotu z Roztockého nádraží do Jinolic, kam jsme dorazili po obědě. Z Jinolic se šlo pěšky do Brady do tábořiště. Po příchodu a nastěhování do stanů se rozdala nová trička pro vedoucí a pro děti. Večer se opékaly buřty a následovala večerka.

Druhý den ráno Zuzka předcvičovala na rozcvičce. Dopoledne jsme šli na průzkum okolí Brady. Prošli jsme Bradovské vrchy, kříž, Rumcajzovu jeskyni, vyhlídky a rybníky pod Bradou. Mezitím dorazil další kuchař Tomáš. Po návratu a obědě propukla vodní bitva, kde nikdo neunikl.

Třetí den rozcvičoval Zdenda ml. Po snídani jsme jeli na výlet do Jičína do místní hasičské zbrojnice, kde jsme měli 2,5 hodinový výklad od hasičů o jejich jednotce a vybavení. V Jičíně jsme navštívili Valdickou bránu a oběd byl v restauraci Veselka. Po návratu do tábora jsme šli ještě na výlet k Jinolickým rybníkům – Vražda, Němečkův a Oborský. Mezitím ostatní vedoucí v táboře přichystali bazén pro smočení v horkých dnech. Přes noc děti spali pod širým nebem.

Čtvrtý den jsme celé dopoledne a část odpoledne strávili na koupališti v Jičíně, kde jsme se vyřádili na klouzačkách, tobogánu a dalších velmi osvěžujících atrakcích. Chladivá voda přišla vhod. Po obědě se některé děti uložily do bazénu. Starší připravili pro ty menší bobříka odvahy, na pomoc se strašením přišla i partnerka místního starosty. Bobřík se velmi povedl.

Pátý den rozcvičku provedl Zdeněk st.. Zdenda a Standa vzali děti na výlet do Prachova do přírodního muzea. Po obědě se šlo opět na rybník do Jinolic.

Šestý den se jelo hned po snídani do Jičína na koupaliště. Do tábora jsme se vrátily až po 15 hodině. Vyměnili se někteří vedoucí a odjel David. Mladší děti spali pod širákem.

Sedmý den jsme opět strávili na koupališti v chladivé vodě. Na koupališti bylo naměřeno 41°C. ve stínu. Návrat do tábora byl až v 15:30. Večer ve 21:15 vyšla první skupina na stopovanou, Druhá je následovala po půl hodině. Na večer přijeli Jilemničtí skauti, aby mohli hned od rána rozebírat a vyklízet tábořiště. Četař Míša byl povýšen na podporučíka.

Osmý a poslední den se místo rozcvičky skládala báseň pro naše kuchtíky na počest jejich výbornému vaření a mazání rohlíků. Poté se začalo balit a sklízet tábořiště. Děti odešli na vlak do Jinolic a jeli v doprovodu Zuzky a Lenky.

Tímto bychom rádi poděkovali zúčastněným členům a sboru, obci Roztoky u Jilemnice a Jilemnickým skautům.